Помогите с SEO и настройки веб-сервера и его модуля работы с URL

Приветствую уважаемые!

Сделал копию рабочего магазина.
положил в папку test, витрину закрыл, урл в админке поменял.
сделал все пункты как в документации.

попытался посмотреть заказы адрес магазина/test/commerceml?type=sale&mode=query получил 404 ошибку

отключил модуль SEO и попробовал:
адрес магазина/test/index.php?dispatch=commerceml?type=sale&mode=query

опять получил 404 ошибку

если просто `адрес магазина/test/index.php?dispatch=commerceml
то пустая страница в броузере - т.е. до commerceml добирается.

попробовал включить SEO модуль обратно - не получается ((
выходит сообщение Предупреждение SEO-ссылки выключены. Пожалуйста, проверьте настройки своего веб-сервера и его модуля работы с URL.

в файле адрес магазина/test/.htaccess
RewriteBase /test

чот голова второй день кипит (((

Посоветуйте как найти причину?

в рабочем .htaccess RewriteBase закоментарена и модуль SEO работает…

BIG Thanks for your message!
I go to check this.

Thanks!

оч.странно. ответ мой есть а сообщение пропало…
процитирую ответ susan789wolfe:

Here are some steps you can take to troubleshoot and potentially resolve the 404 errors and SEO module issues:

  1. Check .htaccess Configuration:
    Make sure that your .htaccess file in the test folder is set up correctly. If the working environment has the RewriteBase commented out, try commenting out the RewriteBase /test line as well to see if that resolves the issue.
    Ensure that your server is configured to allow .htaccess overrides. You may need to check your Apache configuration (specifically the AllowOverride directive).
  2. Verify URL Rewriting:
    Make sure that URL rewriting is enabled on your server. This is often controlled by the mod_rewrite module in Apache. You can check this by creating a simple PHP file that uses phpinfo(); and looking for the loaded modules.
  3. Admin Panel Settings:
    Double-check that the URL settings in your admin panel are pointing to the correct test folder. Make sure there are no trailing slashes or other formatting issues.
    Look for any specific configurations for the SEO module in the admin settings that may need adjustment.
  4. Clear Cache:
    Sometimes cached settings can cause issues. Clear any cache related to your CMS/store and see if that resolves the problem.
  5. Test URL Access:
    Try accessing other pages directly in your test environment to ensure that the basic setup is functioning. For example, check if адрес магазина/test/index.php loads correctly.
  6. Server Error Logs:
    Check the server error logs to see if there are any specific messages that could give clues about what’s going wrong when you try to access the problematic URLs.
  7. Compare Working and Test Configurations:
    Compare the configurations of your working store and the test store side by side. Look for differences in the settings that could affect URL rewriting or SEO behavior.
  8. Temporary Disable SEO:
    Since you mentioned that disabling the SEO module seems to result in issues, consider leaving it off temporarily to see if you can at least get basic functionality working before trying to enable it again.

Не мучайтесь. Лучше сделайте поддомент test.адрес магазина и ставьте на него. Тогда все будет работать

2 лайка

а почему такой вариант не рассматривается в докeментации по CS-Cart?

Думаю это вопрос уже к ним. Не забудьте поддомен прикрепить к лицензии через helpdesk